« Қараша 2024 » | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Дс | Сс | Ср | Бс | Жм | Сб | Жс |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
ЕЛ БІРЛІГІН ОЙЛАП ӨТТІ
Зейнолла Жарқынбаев ағамыз туралы ойнап жүрген бала кезімізден атын естіп, өзін көрсек деп өстік. Ол кісінің әкесі Көштай атамызбен біздің әкелеріміз аралас-құралас жатқан ауылда ағайындас, замандас кісілер еді. Көштай ақсақал ағайынға басшылық, ауылға ағалық еткен абыройымен қатар жүйрік ат ұстап, аймаққа аты шыққан. Белгілі жылқышының баласы болып, тай, құнанға шауып жүрген шағымызда әкелеріміздің «Көштай Қасқа» озып келді, бәйгені «Көштай Қасқа» алды деп үнемі әңгімелейтінін еститінбіз.
Далдабай әкем де, Шәкірбай әкем де «Көштайдың баласы Зейнолла Алматыны бітірді (оқуын айтады), Мәскеуде оқыды, үлкен қызмет істеп жүр» деп құлағымызға құюмен болатын. Шамасы, бізді де оқысын, талаптансын дейтін болуы керек. Әлі есімде 6-7 класта оқып жүргенімде Шәкірбай әкем Көштай атамыздың намазына барып келіп: «Баласы Шымкенттен самолетпен келді», – деп айтып отырды. Кейін жобалаймын, шамасы, Зекеңнің Оңтүстік Қазақстанда облыстық партия комитетінің хатшылығында жүрген кезеңі болуы керек. Міне, ата-аналарымыздың кімге бой түзеу, кімнен үйренуге, бағдар беруінің өзі ол кісінің біздің келешегімізге, өмірімізге үлгі, өнеге болғаны еді.
Зекеңнің өмір деректеріне назар аударсақ, сонау қиын-қыстау кезеңде ел оқу іздемек түгілі күнкөрісіне зар болып жүргенде бір мың тоғыз жүз отызыншы жылдары 15-16 жасында Алматы қаласына барып құрылыс техникумында оқып, елге келіп, табиғи зеректігімен сөйлеу, жазу-сызу қабілеттеріне қарай комсомол, кәсіподақ салаларында қызмет бастаған екен. Білімге құштарлығымен алдына үлкен мақсат қойып, ізденіп жүріп, республикалық Халық ағарту комиссары Темірбек Жүргенов пен өлкелік партия комитеті насихат және үгіт бөлімінің меңгерушісі Ілияс Қабыловтардың жәрдемімен 1935-1938 жылдары Алматының коммунистік журналистика институтын оқып, бітіреді. Сөйтіп, алғанмамандығы бойынша облыстық «Ленин жолы» газетінің жауапты хатшы қызметіне орналасады.
1948 жылы Москва қаласында жоғары партия мектебін бітіргеннен кейін төрт жылдай республикалық «Социалистік Қазақстан» (қазіргі «Егемен Қазақстан») газеті бас редакторының бірінші орынбасары міндетін атқарып, Оңтүстік Қазақстан облыстық партия комитетінің хатшылығы қызметіне ауысады. Содан, 1955 жылы облыстық «Ленин жолы» (қазіргі «Сыр бойы») газетіне бас редактор болып, оны алты жылға жуық басқарды.
Зейнолла Жарқынбаев ағамыз өмірінің 14 жылын қызығы мен қиындығы қатар жүретін облыстық, республикалық газеттерде журналистік, басшылық қызметтерде болып, Х.Ерғалиев, Қ.Мұхамеджанов, Б.Қыдырбекұлы, Ә.Нұршайықов, Ә.Жәмішев, М.Иманжанов, Ә.Жұмабаев, Н.Сералиев сынды тағы да басқа белгілі қаламгерлермен жұмыс бабында араласса, Сәбит Мұқанов, Ғабит Мүсірепов, Асқар Тоқмағамбетов секілді т.б. қазақтың көрнекті тұлғаларымен тұз-дәмдес, сыйлас болды.
Қазақтың біртуар азаматы Зейнолла Қабдолов: «Зейнолла аға Жарқынбаевтың маған аты ғана емес, заты да ұқсас. Ол да мен сияқты жарық дүниеге жан-жағын жақсы көру үшін, үй іші, туған-туысқандарын ғана емес, адаммын деген адамдардын бәрін құшақтап әкеткісі келіп жүретін», – деп, Зекеңе жоғары бағасын берген.
Есімі елге танылған қоғам қайраткері Зейнолла Көштайұлы Жарқынбаевтың туған жері мен халқына жасаған қызметі, азаматтық келбеті, басшылық бейнесі партия, кеңес жұмыстарында айқындала түсті. Жастық шағында, әр кезеңде Қазалы, Сырдария аудандық партия комитеттерінде бөлім меңгерушісі, хатшы, облыстық партия комитетінде нұсқаушы, кейін бес жылдай Оңтүстік Қазақстан облыстық партия комитетінде хатшылық қызмет атқарған кезеңдері жайлы көп біле бермесек те, 18 жылға жуық облыстық атқару комитеті төрағасының орынбасары міндетін атқарған уақытының толық куәгеріміз.
Менің Зекең ағамен алғашқы кездесуімнің өзі, қызмет бабында, 26 жасымда Тереңөзек аудандық атқару комитетінде орынбасар кезімнен басталды. Әлі есімде, 1965 жылы жаз айында облыстық атқару комитетінің орынбасары Зейнолла Жарқынбаев Тереңөзек ауданына іссапармен келді. Аудандық атқару комитетінің төрағасы Жұмекең Бәкішов ауданда жоқ еді. Аудандық партия комитетінің бірінші хатшысы Қонекең Қазантаевпен бірге З.Жарқынбаев ағаны күтіп алдық. Қонекең ол кісіні қатты сыйлап, құрметтейді екен. Ал Зекең Қонекеңді Қоныс, Қонысжан деп атайды. Бұл сыйластықтары ол кісілердің өмірінің соңына дейін жалғасып өтті. «Мына Сәмит ініңіз болады» – деп Қонекең мені таныстырып қойды. Осылай сәті түсіп мен де Зекең ағамен тереңірек танысып, білістім. Араласып, жүздесіп, жүрмесе де, біздің аталарымыз туралы хабардар екен. Мен де ол кісі жөнінде жасымызда естігендерімді білдіріп жатырмын. Сөйтіп, алғашқы кездесуіміз ағалы-інілікке ұласты. Ауданға жұмыс бабымен келуіне байланысты мен ол кісіге ауданның 3-4 шаруашылығы мен ауылдарды аралаттым. Бір қызығы, Зекең колхоз, совхоз басшыларының қабылдау бөлмесіне келеді де үстін жөндеп, айна сұрай бастайды. Жоқ нәрсе табыла қояды ма, оған алдымызда тұрған совхоздың директоры, колхоздың, ауылдық кеңестің төрағалары, тіпті мен де қысылып қаламыз. Ол кезде қазіргідей жағдай қайда, кейдешаруашылық кеңселерінде дұрыс стол, орындықтар да бола бермейді. Дегенмен, өмір талабы ғой, жігіттер де қорытынды шығара бастады. Бәріміз де жүрген жерімізде кеңсе тазалығына, орындық, киім ілгіштердің, айнаның, т.б. қажеттіліктердің болуына назар аударамыз. Өмір көрген, тәжірибелі кісілердің жаңағыдай қажеттіліктерді ойластыра жүруі, басшылықтағы азаматтарды айтпағанда, қайсыбір қатардағы жігіттерге де тәрбиелік мәні бар сабақ екен ғой. Жарықтық Зекеңдер Қызылқұм, Қарақұмда малшылар ауылын аралағанда да жазда ақ көйлек, бозғылт костюм-шалбардан жаңылмайды. Шәй ішетін, қонатын үй-жайдың, көрпе төсегінің, ыдыс-аяғының тазалығын қалайды. Сыр елінің зиялы азаматтары, аудан, ауыл басшылары бұл кісінің талғамын айтпай түсінетін. Жарқынбаев келе жатыр десе, солай бейімделетін. Ол кісі елді мекендерді аралағанда білім саласы мен денсаулық сақтау, мәдениет мекемелеріне қатты назар аударады.
Облыстық атқару комитетінің орынбасары қызметінде болған уақытында да, кейін зейнетке шыққанда да, облыстың бірінші басшыларынан бастап Зекеңді құрмет тұтты, сыйлады. Ол кісі басқаратын салалар бойынша пікірімен санасты, қандай бір жағдай да болмасын, тыңдады.
Ел басқарған азаматтардың қадірлі аға-жеңгенің дастарқанынан дәм татып тұруының өзі үлкен құрметтің белгісі, қазақи дәстүрімізді ұлықтаудың көрінісі деп бағалауға тиістіміз. Біз білген облыстық партия комитетінің бірінші хатшылары М.Б.Ықсановтан бастап мерекелі күндердің орайын келтіріп Зекеңнің отының басына келіп, «Сыр - Анасы» атанған Балқия жеңгеміздің шайын ішіп, құттықтап шығатын. Әсіресе зейнетке шыққаннан кейін де Әбдікәрімов Исекең, Есетов Тәкеңдер қатысатын басқосулардың төрінде Зекең болды. Қызылордада Зекеңсіз той басталмады, Зекеңсіз дастарқан жайылмады.
Зейнолла Жарқынбаев сынды ағаның өмірлік жары, жан жолдасы болған Балқия жеңгеміздің ұстаз тәрбиеші ретінде де, мейірімді адал жан ретінде де, ағайын-туысқа қамқоршы, тілекші ретінде де, ең бастысы, осы замандағы қазақтың данагөй анасы ретінде орны бөлек еді. Зекең жиын-тойда сөйлеп шыққаннан кейін «Ойпырмай, Зеке өте жақсы сөйледіңіз. Бәкең, біраз ой салған-ау, шамасы», – деп кейде күлеміз: Сонда ол: «Ой қулар-ай, шайды кімнен ішетіндерінді білесіңдер-ау» – деп бізді қолпаштап қояды. Құда-жекжаттың, дос-жаранның сыйластығы, отбасының қонақжайлылығы, ең алдымен әйел адамға байланысты ғой. Балқия жеңгеміздің барлық уақытта дастарқаны жиылмайтын. Ешкімді жатсынбады, есігі ашық болды, Зекең де жарын сыйлайтын, бір азаматтай жеңгемізді қадірледі, құрметтеді. Екеуінің тұрмыс-тіршілігі, қарым-қатынасы замандастарына да, кейінгі ұрпаққа да үлгі, өнеге боларлықтай еді. Аудандарда жүріп, облыстық жиналыстарға келгенде үлкен кісілерге сәлем бере шығайық деп үйге келгенімізде: «Е, бәсе, манадан бері көзім тартып, мұрыным қышып отыр еді, Балқия, Балқия қайдасың», – деп Зекең құшақ жая қарсы алады. Бәкең одан бетер жүгіреді. Қазір сол сәттер кейде есімізге түсіп, толқимыз, көңіліміз босайды. Амал не, өмір солай...
1996 жылдың ортасына қарай бекзат ағаның науқасы ауырлай түсті. Алматыда Шәдібай аға, інілеріміз, тағы басқа азаматтар бар, сөйлесіп, сонда жіберуге тура келді. Артынан, шілде айының бас кезінде мен де бардым. Туралап келген науқасқа не дауа бар. Елде көңіл-күйінің бар кезінде батасының негізгі түйіні «бірлік, ауызбірлік» еді. Ауруханада қиналып жатса да, сол «бірлік, бірлік, ауызбірлігін берсін» деумен көзін ашып-жұмып, қолын қозғады. Басқа шара жоқ. Дәрігерлердің кеңесімен елге алып шығуға келістік. Тау тұлғалы абзал азамат туған топырағына жетіп, ел-халқына «бірлік» тілеуімен мәңгілікке көз жұмды.
Шүкір, белгілі қоғам, мемлекет қайраткері З.Жарқынбаев ағамыз құрметтен кенде болған жоқ. Ел Президенті Н.Назарбаев тәуелсіздігіміздің үшінші жылында Сыр елінің ағасы Зейнолла Көштайұлын 80 жасқа толуына байланысты құттықтауында: «Сізді Сыр бойының халқы көп бала тәрбиелеп өсірген үлгілі отбасының отағасы ретінде де қадірлеп, мақтан етеді... Сіз жүріп өткен үлкен өмір жолы кейінгі жастарға әрқашан өнеге боларлық» деген еді. Қазір Сыр елінің әл-ауқаты дамып, мәдениеті көркейіп келеді. Жарқынбаевтар әулетінің немере, шөберелері өркен жайып, өсіп жатыр.
Аймақ басшылығының, ел ағаларының, журналистер қауымының құрметтеп қолдауымен бұл күндері Сыр елі жұртшылығы абзал ағаның өмірге келуінің 100 жылдығын лайықты атап өтуде.
Жарқынбай тегі Зейнолла мен Балқияның ұрпағы өсіп, өркендей берсін!
Сәмит ДАЛДАБАЕВ,
Қазақстан Республикасына
еңбегі сіңген қызметкер.
Ойлап қарасақ, өмір керуені толассыз алмасып отырады. Алланың адам баласына өлшеп берген өмір сапары бар.
Сыр елі. Сыр елінің терең де сырлы тарихын жасап келе жатқан осы өз елінің халқы. Жер бетіндегі кереметтердің бәрін жасаушы – адам, адамның ақыл-ойы. Адам баласы өзінің ақыл-ойымен дараланып, өз ортасынан суырылып шықса, өз толқынының тобын бастайды. Топ бастар дәрежесіне жету үшін ол тұлғаның бойынан өз ұлтының әдет-ғұрпы, салт-анасы, адамдық қалпы, мінез-құлқы, мәрттігі, жомарттығы, көсемдігі, шешендігі, көпті ұйытар сөзінің мәйегі, уәдесінің дәйегі, бәрі-бәрі болуы керек.
Халқымыздың тарихына зерделей қарасақ, небір қилы кезеңдерде ашыққанға азық болған, шөлдегенге сусын болған, панасызға сая болған Сыр бойы жақсы мен жайсаңдарға да кенде болмаған екен. Міне, осындай Сыр еліндегі асыл ағалардың бірі – Зекең (Зейнулла Жарқынбаев) ағамыз еді.
Ұлы Абай: "Адам анадан туғанда есті болмайды, естілердің сөзін ескеріп, өзінің қажетіне жарата білген адамның өзі де есті болады”, – депті. Өзі зерделі кісі өмірдің алға тартқанының бәрін саралап, екшеп, қажетіне керегін ғана ала білген.
Тәкеңнің жұмыс бабымен Қызылордаға қоныс аударғаннан бастап жақын араласып тұрдық. Оған да, міне, қырық жыл болып қалды. Шақырған жерлерге бірге барамыз, әдемі, мағыналы тілек-батасын естиміз, өнегесін аламыз. Аға көзге көрініп тұрған қисық іс-әрекетке ешқашан шыдамайтын тура би еді. Бірде елдің абыройлы бір кісісі баласының қызмет бабында өсуіне байланысты үйіне шақырды. Баласы Алматыда жұмыс істейтін. Бала мен келін ұшақпен біз шайды енді бастай бергенде келді. Үй иесі келінді Сәкен Сейфуллинмен бірге Кеңес үкіметін құрысқан Сүтішовтің немересі деп таныстырды. Үлкен кісінің бірі Ә.Әлжанов ағамыз сөйлеп тұр. Бала мен келін орындарынан тұрған жоқ, екеуі сөйлесіп тамақ жеп отыр. Бір кезде Зекең аға: "Әй, қарағым келін, сүт емес, қаймақ ішкеннің қызы болсаң да, тұр орныңнан. Мына Әмзе шал сенің атаңнан да үлкен”, – деп гүр ете қалды. Бәріміз селк ете түстік. Балқия апа қипалақтап, басу айтып жатыр. Ол кісіге "тыныш отыр” деп әмір етті. Міне, төрінде отырып-ақ айтқан сөзі. Әділдік емей не? Тәлім емей не? Жүрегі жомарт, өзі мәрт өте әділ кісі еді. Баяғының тура билерінше сілтейтін еді.
Бірде Тәкең қан қысымы көтеріліп ауруханада ұзақтау жатып қалды. Мен барғанда аға шығып келеді екен. Сонда аға: "Мен Тәкейге айттым, ұзақ жаттың ғой, тезірек жазылып шық, болмаса орныңа өзім келіп жатамын дедім”, – деді. Мейірім шуағына еріп, жасымды төгіп-төгіп алдым. Тәкең де қатты толқып, шын риза болды. Қайран ата-ана ғана айтатын пәк сөз емес пе? Шіркін-ай, мына жалғанда осындай асыл кісілер көп болса, әлем жадырап тұрар еді-ау, – дестік. Ұзамай Тәкең жазылып шықты.
Ағаны айтсақ, ақ қағаздың екінші бетіндей Бәкең апа болмысы көлденең тұрады. Алла: "Мен жақсы көрген кісіме жақсы әйел бұйыртамын, бұл – жарты бақыт, қалған жартысын өз қолымен жасап алсын”, – депті. Мен ойлаймын, Бәкең апа сияқты кісілер бүтін бақыт шығар. Бәкең апа – адал, өнегелі жар, мейірімді ана, ұлағатты ұстаз, ақылды әже. Ол кісінің дастарқан жасау мәзірі, молшылық берекесі қандай еді?! Жоқтан бар жасап, бардан бал жасаған кісі еді. Апаның әр жасаған дастарқанына аға мейірленіп, рахаттанып отыратын. Ер азаматтың өз ортасында сыйлы болуының мықты сыры жарына да байланысты екені сөзсіз. Біздің пайымдауымызша, бұл тұрғыдан келгенде, аға бұл жалғаннан бақытты кісі болып өтті. Осының бәрі апаның парасатына байланысты іске асып жатқан істер еді. Жастау кезімде тарихты жасайтын тұлғалар бізден бөлек, ерекше өмір сүретін жандар шығар деп ойлаушы едім. Анау тарих қойнауына кеткен Тұмар ханым, Құртқа, Баян, Домалақ ана, Айғаным, Ұлжан, Ұлпандардың айнымаған бейнесі қасымызда жүрген екен ғой. Бәкең апам да осы қасиетті аналардың заңды жалғасы. Ең өкініштісі сол, біз қолымызда барды ұқсата алмай келеміз. Көзі тірісінде текті тұлғаны жарқыратып, өсер ұрпаққа уағыздай алмай қалдық. Енді бәрі кеш. Қазақ әйелінің бойында болуға тиісті асыл қасиеттердің бәрі бір басынан табылып тұр еді. Демек, қазақ әйелінің – ананың қасиетін тану – ұлтыңды, ұрпағыңды, салт-санаңды, мәдениетіңді, әдет-ғұрпыңды, таным-тағылымыңды тану ғой. Ал осының бәрі отбасынан, ошақ қасынан басталмай ма? Осы тақырыптардың қайсысына да апа бейнесі толық дәлел.
Аға мен апа – он алты бала тәрбиелеп, ұлын ұяға, қызын қияға қондырған бақытты жандар. Ағаның жетпіске, сексенге толып, дүрілдеп өткен мерейтойларының куәсі болдық. Аға өмірден өткен соң 90, 100 жылдығы әрі той, әрі асы болып өтіп жатыр. Аға мен апаның асыл бейнесі айтқан сайын көз алдымызға елестеуде. Жақсының аты өлмейді деген... Немере, шөбере, шөпшектер керуені жалғасуда. Адам ұрпағымен мың жасайды деген осы шығар. Жер бетіндегі өлшеулі сапары әдемі де мағыналы болып өткен бақытты жандар Жер ана қойнында да бірге тыныстап жатыр. Мәңгілік мекендеріңіз жарық болғай.
Тазагүл ЕСЕТОВА,
еңбек ардагері.
Қазақ халқы ұлтымыздың бүтін бір ғасырлық жүгін, ауыртпалығын арқалап туып, сол буырқанған қоғамның шамшырағындай болып, алдаспан ғұмыр кешкен тұлғалар шоғырынан кенде болмаған. Уақыт озған сайын олардың қатары көп бола бермесі де анық.
Қазақтың кең-байтақ даласы сияқты, алыстаған сайын жақындай түсетін, жақындаған сайын биіктей беретін, тәңірі сыйлаған тұлпар шабысты тұлғаларға Сыр өңірінің топырағы да құралақан емес. Сол елім деп тер төккен, елінің атын әлемге паш еткен бір шоғыр жұлдыз қайраткер тұлғалар, жақсылар мен жайсаңдардың бел ортасынан туғанына 100 жыл толып отырған Зейнолла аға Жарқынбаевтың да ойып тұрып орын алатыны ақиқат.
Аға туралы өткен шақта әңгіме қозғаудың өкінішті екенін білгенмен, өткенге қимайтын асыл жанның ерекше қасиеттері баршылық болатын.
Табиғат сыйлаған айрықша дене бітімімен соншалықты нәзік жан дүниесінің сезімтал қасиеттері даладай кеудесінен орын алған үлкен жүрегімен астасып, ғұмыр бойына табиғат болмыс қалпын тіп-тік ұстауына кеңшілік жасаған жаратушыға тәнті боласыз. Жаратушының өзі тума табиғатымен туыстырып, молынан пішіп, алғыр ақыл мен кесек мінезді, келісті тұлға мен көркем келбет пен көрікті бейнені ерек сақылық-дарқандықпен бір басына үйіп-төгіп бере салғанына таңғаласыз. Зейнолла ағаның мінез-құлық жаратылысындағы табиғат сыйлаған сан алуан қазына-байлықтың ұштығына жете алмайтыныңыз анық.
Ол кісінің жан сұлулығы, кісілігі, қарым-қайсарлығы, пайым-парасаты, мейірбандығы мен бауырмалдығында шек жоқ еді.
Айналасындағы жандарға ұқсамайтын өзіне тән кесек мінезін, еменнің қарсы біткен бұтағындай тіп-тік түр-тұрпатын қимастықпен еске ала отырып, кімге де болса, тура бетің бар, жүзің бар демей айтатын сөздерінде туралықтың, әділдіктің, шынайылықтың лебі есіп тұратын.
Зейнолла аға тумысында жұртты жақын немесе жат деп бөліп-жармайтын. Төңірегіндегілерді үлкен демей, кіші демей бәріне күншуағын, жылуын шашып, көлеңкесін түсіріп, арқасынан қағып, қолтығынан демеп, әрдайым әлсіздердің жанынан табылып, маңдайынан сипайтын, күйсіздердің жағдайына қарасып, үлкенге құрмет-ізет, кішіге, ініге кең пейілін танытып, жақсыға жаға, ағын суға саға бола білген.
Ағамыз жаратылысында тұла бойы тұрысымен үлгі-өнеге десек, артық айтқандық болмас. Айналасындағы жандарды өзіне тартып тұратын бекзаттығы бір төбе.
Бір көрген жанға түсі суық болғанымен, сөйлесе келе нәзік жүрегінің жылуын сезініп, көктемгі бұлақтың жылғасындай төңірегіне нәрін шашып, заңғар бойының да кеңпейіл ойының да бір жерден тұстасуы, оның ірілігі мен нарлығында жатқанын аңғарасыз.
Ағамыздың адамгершілігі мол жақсы адам екенін бір көргеннен сезгенмен оның ұлылығын, дарқан дарынын уақыт оздырып, кейіннен араласа, сөйлесе келе етене жақсы танисыз.
Ол кісінің өзінің жүрегіне қаншалықты кішіпейілділікті, қайырымдылықты, мейірмандықты, қамқорлықты сыйғызып тұрғанын, оның отбасына, төңірегіндегі бір қауым жақын-туыстарына деген қарым-қатынасынан-ақ көрініп тұратын. Осыларды бағамдап-ақ Зейнолла ағаның маңдайы ашық, жүзі жарқын, бойы да, ойы да заңғар, кім-кімге де өнеге, үлгі болып өткенін мойындауымыз керек.
Жаратушы берген тағдырдың тауқыметін тартып, тағдыр тағындағы Зейнолла ағаның адами болмысы мен қалпы, өмір жолдары мұрат-мақсатының айшықтары мен айқындамалары осылай өріліп, қашан да адамгершілік пен ізгілік туын жоғары ұстап, құдай берген ірілік-кісілік бейнесінен айнымай өтті. Зейнолла аға өмір жолында өзіне жүктелген жұмысты адал да мінсіз атқара білді, білімге де құштар болды. Өмірдің өзге қызықтарынан да құралақан қалған жоқ. Мәдениеті жоғары, ішкі сарайы саф алтын, жаны сұлу, серіліктен де хабары бар адам. Әсіресе, ағамыздың ата-бабасынан жалғасып келе жатқан аңшылығы туралы әңгімелері де баршылық.
Ағамыз жұбайы Балқияға адал жар, отбасы қамқоры, ұл-қыздарының сүйікті әкесі болды. Жақсы әйел үйдің берекесі, шаңырақты ұстап тұрған керегесі. Балқия апай осындай жан еді. Ағаның өмірден шалқып өтуіне Балқияның орны бөлек.
Зейнолла ағаның жан дүниесін, жүрек сырын, шынайы мәдениеттілігін, адамгершілік қасиеттерін терең ұғыну үшін әріге бармай-ақ жақын-жуықтарына, туған-туыстарына жасаған қамқорлығынан-ақ пайымдауға болады.
Зейнолла аға маңдайы ашық, марқасқа, жүзі жарқын, келбетіне адам тоймайтын, кім-кімге де өнеге, үлгі болып өтті бұл жарық дүниеден.
Ол кісінің үлкен жүрегі тіршілікте адам баласына әрдайым жақсылық жасауға талпынып тұратын.
Қоғамда болып жатқан сан алуан әлеуметтік-саяси өзгерістер ағамыздың адами табиғаты мен кең сарайдай дарқан жан дүниесіне ешқандай өзгеріс әкеле алмайтын. Ол өзінің адамдық табиғи қалпынан ешқашанда айныған жоқ. Сондықтан да ол кісі жұрттың алдында қызметкер, бастық емес, ең алдымен адам ретінде бағаланып, кісілік қалпын өзгертпеді.
Қазақтың ақиық ақыны Т.Айбергеновтың "Қажет жерінде қатыгездік пен қаталдық керек десек те, Адамның заңғар ұлылығын сен сағынышымен есепте” – деген өлеңдері Зейнолла ағаға арнап айтқан сияқты. Өйткені елінің құрметіне бөленіп, өмірден өткен ағамыздың ұлылығы да сол өзінің үлкен жүрегінен, адамдық болмысындағы мейірімділік, жақсылық аңсаушы сағыныш сырларынан нәр алатын. Бүгінде Зейнолла аға қайтып оралмайтын сағынышқа айналды. Енді ойы да, бойы да заңғар, абыз ағамыз өзінің елімен, халқымен мәңгі бірге жасай бермек.
Қаһарман ТАБЫНБАЕВ,
Қазақстанға ерекше еңбек сіңірген зейнеткер, Қазалы, Жалағаш аудандарының құрметті азаматы.
Өмірден өткенмен, көргендер көңілінен, дүние көзінен өшпес жандар болатыны хақ.
Өмірде өзіне лайықты орын алған, көпке қадірлі, мерейі мен мәртебесі үстем болған жайсаң жандар әр уақытта ізденісте жатады.
Мен осындай өмірде өзінің ұстамы бар, ізгілік қағидасымен, сенімді сөйлейтін, кісілік келбеті бар, қадірлісі Жарқынбаев Зейнолла ағамыз дер едім.
Бұл кісімен таныс болуым, білуім сонау 1965 жылдың аяқ кезінен басталды. Мен ол кезде облыстық денсаулық сақтау басқармасы басшысының орынбасары болатынмын.
Бірінші көрген кісіге Зәкең сұсты, қатаң сөйлейтін мінезді адамға ұқсап тұратын. Жұмыс бабымен Зәкең біздің салаға тікелей басшылық жасайды екен. Жұмыс ретімен Зәкеңнің алдына талай бардым, талай бірге жол сапарда, жиналыстарға қатыстым.
Мен бүгін Зәкең туралы естелікке "Орны бөлек тұлға” деп айдар тағып, пенделік жағдайды жазғанды жөн көрдім. Мен білетін Зәкең ұлтжанды, отаншыл, туған жерін сүйетін қайраткер, өресі биік, ұстамы айқын, кісілік кескіні жоғары азамат болатын.
Сол кездегі жағдаймен облыс және аудан орталықтарынан малшыларға арнайы бригадалар ұйымдастырылатын. Малшылар жазғытұрым негізінен Қызылқұм, Қарақұм жайылымдарында жүреді. Көптеген шаралар облыс, аудан басшыларының қатысуымен өтіп жататын.
Бригадалардың құрамында денсаулық сақтау, мәдениет саласынан, тұтынушылар одағынан, т.б. мамандар қатысатын. Көпшілігінде Зәкең мені алып жүретін.
Ауданға барғанымызда аудан басшылары Зәкеңнің қас-қабағына қарап, "қай жерден мін болып қалар” дегендей үлкен жауапкершілік танытып жататын. Зәкең жүрген жерінде бет-жүздеріне қарамай, кемшіліктерін беттеріне тура айтып салатын. Ондайда "тура биде туған жоқ, туғанды биде иман жоқ” – деген қазағымыздың мәтелі ойға оралатын.
Бір сапарымызда Қызылқұмға қарай малшыларды аралап келе жаттық. Түс мезгілі шешен малшыға жолықтық. Бұрынғы соққан жерлерде онша кідіріс бермейтін Зәкең жан-жағына қарап, ұзақтау отырды. Ананы-мынаны сұрап жатыр. Келесі баратын жеріміз, шамасы, 20 шақырымдай болса керек. Соған жетіп түстенуіміз керек. Бірақ Зәкең қозғалатын емес. Аудан басшылары ортаға мені салып, баратын жеріміздің ұзақтау екенін Зәкеңе айттық. Айтқан болып едім, ол кісі бір қарады да, сөзін әрі қарай жалғастыра берді. Көп ұзамай үйден шықты. Кейін жол үстінде "Зәке, көптеу отырдыңыз ғой, шешен әйелді ұнатып қалдыңыз ба?” деп қойып қалдым. "Ой сен” – бұл сөзді Зәкең көп қолданатын, "жан-жағына қарамайсың ба, қандай тазалық, үйі таза, сыртын, жер ошағына дейін әктеп тастаған. Сен қай жерден көрдің мұндай таза жерді. Көріп келе жатқан жоқсың ба қазағымның тұрмысын, тазалық денсаулыққа пайдалы емес пе?” дегені бар. Зәкең тіршілікте тазалықты ерекше жақсы көретін кісі. Асықпай сабынмен қол жуу, таза қол сүрткіш, таза беторамал, сақал алатын құрал-саймандары жан серігі еді.
Енді бірде Қарақұмға қарай бет алдық. Кем дегенде екі-үш күн болуымыз керек. Аудан басшылары Зәкеңнің ішетін "Сухое виносын” молырақ алып жүретінін білетінмін. Таңертеңгілік Зәкең сақал-мұртын кем дегенде 40-50 минут алады. Осы кезде шай дайындалып, мен «Сухое виносын» кесеге құйып қоятынмын. «Сухое виноға» түнде сол жердің бір малшысы "жиендік” жасаған болу керек, вино жоқ болып шықты. Ауданның жігіттері ұят болды, қалай айтамыз Зәкеңе деп сасқалақтап жүр. Содан бір "Полусухое” деген шампан бар болып шықты. Содан дереу "полу” деген сөзін жыртып тастап, "сухое” дегенін қалдырып, газын шығарып, дайындап қойдық. Зәкең дастарқанға отырысымен, күнделікті әдетімен виносын құя бергенімде, "доктор, не құйып жатырсың” десе болар ма. "Зәке өзіңіздің сухое виноңыз, міне” деп, "сухое” деген этикеткасын көрсете салдым. Қарап алды да, "мына шынысы бөлек қой” деді. "Ой, Зәке, бұрынғы құйылатын шынылар таусылып қалып, заводта қазір осындай шыныға құятын болыпты” дегенімде, "Жарықтық, ә, солай болып па екен?” деп шайға кірістік. Айнала отырған азаматтарда дыбыс жоқ. Маған ризашылығын білдіріп отырғанын түсіндім.
Облыс халқына белгілі жайт, 1989 жылы одақтың Жоғарғы Кеңесіне сайлау болды. Бір топ ардагерлер ұсынысымен бәйгеге қосылуға тура келді. Бірақ билік жағы қарсылық білдіріп жатты. Ақыл сұрайын, өмір көрген кісі не айтар екен деп Зәкеңнің алдына бардым. Зәкең сайлауға түскенімді құптап, батасының соңында "Мүсірәлі бабамның аруағы қолдасын” деген сөзбен қайтарды. "Мүсірәлі баба” деген есімді бірінші естуім еді. Бұл кісінің қай заманда өмір сүргенін, аруақты кісі екенін кейін біліп жатырмыз ғой. Зәкеңнің берген батасы, менің сайлауға түсуіме қамшы болды.
Зәкең үлкен жүректі, отырысы, тұрысы, жүрісі, сөздері, парасаттылығы, бекзаттығы болған кісі еді. Алланың берген сыйы болар, ол сонымен бірқалыпты болып өмірден өтті.
Зәкеңді бүкіл облыс халқы болып сыйлады, құрметтеді. Зәкеңнің інілеріне деген ілтипаты, сенімі мол, тәрбиелік мәні бар сөздері есімізде сақталуда. Кеудесін бастырған, басынан сөз асырған адам емес. Қазақшылығы кең, әріптестерімен сыйластығы мол, есігі ашық, дастарқаны әрдайым жаюлы, қонақшыл кісі еді.
Ерлі-зайыпты адамдар он жылдан аса бірге тұрса, бір-біріне тартып кетеді дейтініміз бар. Оны айтып отырғаным, Балқия анамыз Зәкеңді бағып-қағуда болсын, халықпен араласуда болсын, ағайын-туғандар арасында болсын, қазақ әйелдеріне үлгі болатындай деңгейде болғанын көзімізбен көріп жүрдік. "Ел анасы” атанған атағы тектен-тек болмаса керек.
Дертке қуат нәрсе – артында қалған ұл-қыздары Зәкеңнің қасиетті есімін жалғастыра бергей. "Түзу ағаштың көлеңкесі қисық болуға тиіс емес”, "Шөп те шыққан жерге шығады” деген бар. Әке аманаты орындалуға тиіс.
Осындай арқалы азаматпен қызметтес, серіктес болғаныма, қолына су құйғаныма, маржан сөздерін естігеніме, іні есебінде болғанымды бақытты күндерім деп санаймын. Ел-жұрты сыйлаған, дархан жүректі, асыл аға, мәңгілік мекенің жарық, іші иманға толсын. Халыққа жасаған қызметіңіз, жақсылықтарыңыз алдыңыздан шықсын, жаныңыз жанатта болғай.
Тұрғанбай МАХАНОВ,
« Қараша 2024 » | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Дс | Сс | Ср | Бс | Жм | Сб | Жс |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |