« Қараша 2024 » | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Дс | Сс | Ср | Бс | Жм | Сб | Жс |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Әзіл – көпшіліктің көңілін көтеріп қоймай, тыңдап, көріп отырған адамға ой салып, ойландыратын ерекше құрал десек болады. Бүгінде айтар әзіл-қалжыңың өткір де жарасымды, шынайы болмаса, бір қауым елді таңғалдыру мүмкін емес. Себебі, заман талабына сай көрерменнің де талғамы өзгерген. Десек те, көрерменнің көзайымына айналып, халқына риясыз күлкі сыйлап, көңілдеріне ой салып жүрген жандар да арамызда бар. Солардың бірі «Тамаша» әзіл-сықақ театрының бас режиссері, актер Асылбек Боранбаев. Ағамызбен әңгімелесу академтеатрының өңірімізге іссапары кезінде бұйырған болатын. Соны назарларыңызға ұсынамыз.
– Асылбек аға елге келіп жатырсыз. Көңіл-күйіңіз қалай? Туған жерге қаншалықты жиі келіп тұрасыз?
– Көңіл-күйім өте жақсы. Осы жердің азаматы болғандықтан жүрек қағысым бөлек. Елді сағынып келдім. Тоймен келіп тұратыным болмаса, жиі келе бермеймін. Өзім Аралда туып өскенмін. Туған жерге сол 2-3 жылда ағайын-туысқа сәлем беруге, балаларыма елді көрсетуге арнайы келемін. Менің қайдан шыққанымды, қай жерде өскенімді көрсін деп оларды әкеліп, Аралдың топырағына аунатып, түйесіне мінгізіп қайтатын кезім болады.
– Шығармашылық жолыңыз жайлы айтып өтсеңіз.
– Менің шығармашылық жолым 1989 жылы Т.Жүргенов атындағы Алматы мемлекеттік театр және көркем-сурет институтына түсуден басталды. Сол жерде ҚР халық әртісі Тұңғышбай Жаманқұловтың шеберханасынан бітіріп шықтым. 1992 жылы М.Әуезов атындағы қазақ мемлекеттік академиялық драма театрының актері болып қабылдандым. Қазір де өзімнің басты жұмысым осы театрда қызмет атқарып келемін. Бұл жер мені талай рөлдерде ойнап, шыңдалуыма, талай биіктерге жетуіме мүмкіндік берді. Бүгінде мен Қазақстан жастар сыйлығының лауреаты, 2011 жылы Елбасының Жарлығымен ҚР еңбек сіңірген қайраткері атандым. Осының барлығы 20 жылдық еңбектің нәтижесі деп ойлаймын.
– Қазіргі сәтте «Тамаша» әзіл-сықақ театрында да бас режиссерсіз. Екі жақтың жұмысын қатар алып жүру ауыр емес пе?
– Иә, ағаларымыз аманат етіп кеткен театрды басқарып жүрмін. Жақында «Тамашаның» 35 жылдық мерейтойын өткіздік. Өкініштісі, театрдың негізін қалаған ағаларымыздың ортамызда болмауы. Дегенмен, өздері болмаса да, елге, халыққа қалдырған өнер ошағының жұмысын барынша өркендетуге тырысып жатырмыз. Қос театрдың мақсаты – халыққа қызмет ету. Сондықтан маған ауыр емес. Киноға да түсіп, театрда рөлімізді сомдап, «Тамашаның» да жұмысын жандандыруға үлгеріп жатырмын. Қарбалас тіршілікке үйреніп кеткендіктен, өзіме ыңғайлы.
– «Тамаша» дегенде бірінші көз алдымызға Құдайберген Сұлтанбаев, Мейірман Нұрекеев, Тоқсын Құлыбеков ағаларымыз келеді. Олардың орны бір төбе болатын. Театрдың бүгінгі жастары осы кісілердің орнын толтыра алып жүр ме? Жастардың деңгейі қандай?
– Ол кісілердің орнын ешкім толтыра алмайды. Өзіңіз айтып отырғандай, орны бөлек жандар. Өйткені, сатираны халыққа таныстырып, әзіл-сықақ театрының негізін қалап, шымылдығын ашқан сол кісілер ғой. Бірақ өмір болғаннан кейін аға толқынның ізін басатын міндетті түрде орта, кіші буындардың болатыны заңдылық. Бұл тарландар кеткенмен, басқа жас буындар келіп жатыр. Қазір талантты, өнерлі жастар көп қой. Олардың да өздеріне тән ой-өрнегі, өнері бар. Жастардың деңгейі жаман емес. Рас, баяғы «Тамашаның» орнын толтыра алмай жатырмыз. Дегенмен, болашақта киелі өнер ордасы бәрібір қайтып келеді.
– Қазір халық арзан күлкіден шаршады. Әр әзілдің астынан салмақты ой, шынай шындықты, астарлы ақиқатты көргісі келеді. Бірақ ондай дүниелер аз. Бұл сатириктің әзілінің әлсіздігі ме, әлде жеткізушінің кемшілігі ме? Неліктен көрермен талғамын қанағаттандыра алмай жатырмыз?
– Білесіз бе, жақсы шығарма болса, жақсы актер оны жандырады. Көп жерде өзім ойнағым келмеген дүниені амалдың жоқтығынан ойнап жататын кездерім болады. Өйткені, қазір сатирик жоқ. Саусақпен санарлықтай, тіпті, сатира жазатын авторлар онға да жетпейді. Ал, кезінде «Тамаша» неге мықты болды? Ол кезде «Тамаша» жалғыз болды, әрі онда әзіл жазатын авторлар көп болды. Оспанхан Әубәкіров, Берқайыр Аманшин, Сейіт Кенжеахметов, Шона Смаханұлы, Үмбетбай Уайдин, Ғаббас Қабышов сынды мықты тұлғалар жазған дүниелер театрдың ғана емес, актерлардың да бағын жандырды. Енді мынаны қараңыз, сол уақыттағы әзіл өз кезінде күлкілі еді. Тамашаның басынан бастап, Құдайберген Сұлтанбаев ағамыз ойнаған тұсқа дейінгілерді осы кезде көрсем мен күлеймін. Маған күлкілі емес, бірақ сол кезде күлкілі болды. Бүгінде сол әзілмен көпшілікті күлдіре алмайсың. Себебі, заман басқа, уақыт пен талап та басқа. Оның үстіне көрерменнің талғамы өзгерді. Әрине, қазір жеңіл күлкіге әуес болып кеттік. Кейбір жастарымыз тез танымал болғысы келеді. КВН ойнаймын деп өздерін театр актерларымен тең ұстайтындары да бар. Артист болу кез келген адамның мазағы емес. Ол үшін де оқу-білім керек, қасиет қажет. Сондықтан мен «Тамашаның» актерларына арзан әзілге әуес болмауды үнемі айтамын. Өйткені, біздің өз көрерменіміз бар. Біз жұртты көп күлдіре алмасақ та, көрсеткен әр сатирамыздың астарында шынайы көп дүние жатыр. Көрермен күлу үшін емес, күліп отырып жылап кету үшін келу керек. Өзінің кемшілігін, қоғамда болып жатқан ақиқатты біз ұсынған шығармаларымыздан көре білуі қажет деп ойлаймын.
– Соңғы 4-5 жылдың көлемінде қазақы қалжыңмен халыққа қызмет етіп жүрген жас театрлардың қатары көбейді. Бұның сатираның сапасына әсері қандай? Бұл театрларға көңіліңіз тола ма?
– Менің ойымша көбейгені дұрыс. Ешқайсысына да жаманшылық тілемеймін. Әркім қолынан келгенін жасайды. Автор жоқ заманда кімге кінә артамыз? Бірақ, әрбір театрдың актерлары өздерінің мәдениетін білу керек, сахнаның қасиетін ұғынуы шарт. Сахна киелі, жаман іс-әрекет жасасаң, сені ысырып тастайды. Мұны көп жастар түсіне бермейді, осыны ұғынса деймін. Бір жағынан жас театрлардың қатары артқан сайын бәсеке туады. Бәсеке бар жерде даму, алға ілгерілеу бар. Қазір халықтың көзі ашық, көкірегі ояу. Өзіне керегін алады. Уақыт өте келе сапасыз дүние сахнадан өздігінен шығып қалады. Сондықтан жас театрларға көзқарасым түзу.
– Қайта өзіңіздің шығармашылығыңызға қарай ойыссақ. Осы уақытқа дейін көптеген ірі тұлғалардың бейнесін сомдадыңыз. Өзіңізге жақыны қайсысы? Болашақта қандай рөлдерді сахналағыңыз келеді?
– Шынында да осы кезге дейін біраз рөлдерді ойнаппын. «Қаракөздегі» – Сырымды, «Айман-Шолпан» пьесасындағы – Арыстанды, Гогольдің «Ревизорындағы» – Хлестаковты, «Мөлдір махаббатта» – Мүсәпірдің, қазақтың ханы Қасымханның бейнесін сомдадым. Бұлардың әрқайсысының орны ерекше. Бұл бейнелердің менің актерлық қырымды танытуда, шеберлігімді көрсетуде маңызы зор болды. Әлі де ойнағым келетін рөлдер өте көп. Келешекте Ақан серіні, Әбілхайыр, Жәңгір сияқты ұлы тұлғаларды сахналағым келеді.
– Сізді не нәрсе толғандырып жүр? Қоғамда орын алып жатқан жайттарды өзіңіз сомдаған бейнелер арқылы халыққа жеткізе алып жүрсіз бе?
– Мені толғандыратын дүние өте көп. Ең бірінші, жастардың тәрбиесі, дініміз, тіліміз алаңдатады. Бүгінде жастарымыздың дінге бет-бұрысы түзелді. Бұл қуантарлық жайт, бірақ, өзге ағымның ізіне түспесе деймін. «Үлкенге құрмет, кішіге ізет» дегеннен де қалып барамыз. Қазіргі кезде әдебиетімізде орташа деңгейде. Оқитын кітап таба алмайсың. Мүлдем жоқ деп те айта алмаймын. Дегенмен, бар дүниенің жарыққа шығып, жазушыларымыздың еңбегінің насихатталуы аз. Жақсы ақын-жазушыларымыз тек өнер ортасында ғана таныс, халыққа кеңінен танылмай жатыр. Осы тұрғыдан алғанда әдебиетіміздің дамуына ерекше көңіл бөлініп, әдебиет алаңына шығып келе жатқан жастарды қолдайтын мемлекеттік бағдарлама болса деймін. Ал, осы сияқты келелі мәселерді өзім бейнелеген рөлдер арқылы көрсете алып жүрмін деп айта аламын. Мәселен, бір ғана «Қазақтар» қойылымында дініміз, тіліміз, жерімізді сақтау турасында қаншама тағылымды нәрселер айтылады. Халықты бірлікке, татулыққа шақыратын мұндай қойылымдар жетерлік.
– Өнер айналасындағы ауқымды мәселелерді талқылап бітіру мүмкін емес. Көптеген көкейде жүрген сауалға жауап беріп жатырсыз. Сұқбат соңында өзіңіздің құрған отаныңыз жайын айтып өтсеңіз.
– Менің отаным – отбасым. Ата-анам Аралда тұрады. Әйелім Гөзел екеуміз үш қыз, бір ұлды тәрбиелеп отырмыз. Олардың жақсы азамат болып өсуіне барынша еңбек сіңірудеміз. Ендігі жерде сол балаларымның қызығын, қуанышын көрсек деймін.
– Әңгімеңізге рахмет.
« Қараша 2024 » | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Дс | Сс | Ср | Бс | Жм | Сб | Жс |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |