« Қараша 2024 » | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Дс | Сс | Ср | Бс | Жм | Сб | Жс |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Телефон шырылдайды. Дұрысы, дыңылдайды. Әйтеуір, дыбысы үй телефонынан бөлек енді. Әне, бірінші қоңырау. Тағы да. Жо-жоқ, екіншісіне үлгіртпеді. Кезекші оператор лезде түймешені баса қойды.
– Алло, сәлеметсіз бе, «Жедел әрекет ету орталығы» сізді тыңдап тұр. Менің аты-жөнім – Кенже Сыздықова.
– Алло, сәлемет пе, айналайын?! Арғы жақтан үлкен кісінің жарықшақтанған даусы естілді.
– Иә, мен сізді тыңдап тұрмын. Қандай көмегіміз қажет?
– Ә-ә, иә, шырағым, айтайын дегенім, мына «Саяхаттағы» 8-ші кварталда жарық жоқ.
– Толық мекен-жайды айтсаңыз...
– Саяхат 8 де 24.
– Жақсы, қоңырау шалғаныңызға рахмет. Тиісті орындарға хабарлаймыз...
Осындай үздіксіз, әсіресе жергілікті тұрғындардан келетін қоңыраулар легіне Кенже 12 сағат бойы салиқалы түрде жауап береді. Жалғыз Кенже емес, ауысым сайын осында отырған 7 оператор жұмысын мүлтіксіз атқаруда.
Бұл – облыстық цифрлық технологиялар басқармасына қарасты «Жедел әрекет ету орталығының» қауырт жұмысынан бір көрініс. Әдетте қоңырау шалған тұрғынның мәселесінен кейін Кенже міндетті түрде жарыққа жауапты мекемеге телефон соғады. Арғы жақтан тиісті маман даусы естіледі.
– Қайырлы күн! «Энергосервис» тыңдап тұр.
– Сәлеметсіз бе? – деді Кенже өзін таныстырып. – Жедел әрекет ету орталығынан қоңырау соғып тұрмын. Саяхаттағы 8-ші квартал, 24 үйдің тұрғыны жарық жоқ екенін айтуда.
– Жақсы, қабылданды.
– Кешіріңіз, жарықтың болмауы қанша уақытқа дейін жалғасады?
– Дәл қазір ол ауданда жөндеу жұмыстары жүруде. Кешкі сағат 18:00-ге дейін жарық жануы тиіс.
– Көп рахмет. Жұмыс күніңізге сәттілік.
Кенже жарықтың не себепті болмауын анықтады. Енді шағым білдірген тұрғынға мәселенің мән-жайын айтып, оқиға салдарын түсіндіреді. Біз куә болғандай, ол солай істеді де, тұрғынды сабырға шақырып, келесі соғылған қоңырауға жауап беріп жатты.
Бір күнде 300-ге жуық шағымға толы қоңырау түсетін орталықтағы қызметкерлердің жұмысы мұнымен бітпейді. Әр соғылған қоңырау артындағы мәселе қағазға жазылып, оның орындалған-орындалмағанын тіркейтіні тағы бар. Мысалы, 110 өтініштің 10 шақтысы орындалмаса немесе тұрғын шағымының себеп-салдары анықталмаса, онымен келесі ауысымдағы қызметкер қосымша айналыса беретін көрінеді.
Өмір сүру сапасына
сәтті қадам
Өткен жылдың соңында облыс әкімі Қуанышбек Ысқақов пен ҚР цифрлық даму, инновациялар және аэроғарыш өнеркәсібі вице-министрі Абылайхан Оспанов «Жедел әрекет ету орталығы» коммуналдық мемлекеттік мекемесіндегі 109 және 112 қызметтерінің ресми ашылуына қатысқан болатын. Аталған мекеме облыстық цифрлық технологиялар басқармасына қарасты. Ал Жаңа жылдан бері қарай жұмысын күшейткен қос орталықтың қызметін халық тұрақты пайдаланып келеді.
Қосымша айтар тағы жайт, бұл жобада 101 (төтенше жағдай), 102 (полиция), 103 (жедел жәрдем) жедел желілері қосылып, бір жүйеге, яғни 112 байланысына біріктірілген. Мұнда шұғыл қызметке қажетті барлық автокөлік GPS-пен жабдықталған. Барлық шақырулар бірыңғай 112 нөміріне қабылдануда. Аталған жүйе бойынша шақырушы тұлғаның мекен-жайын көрсетіп, орналасқан жерге жақын көмектесуге тиісті экипажды автоматты түрде анықтай алады. Сонымен қатар, өтініш берушіге келудің оңтайлы картасын, жолын ұсынады. Осы жобаны іске асыруда жедел қызметтерді шақыруды ұйымдастыру және қоңырауларды қабылдау мен уақыты 30 процент қысқарған. Мысалы, 102 қызметінің әрекет ету уақыты 5 минутқа, ал 103 қызметін 8 минутқа дейін қысқарып, жылдам әрі сапалы қызметті ұсынуға болатыны дәлелденген. Бұл ретте шақыртылған қоңырауларға қызмет көрсетуді бақылау тиімділігі 25 процентке артып, жалған қоңырау соғатындар саны 45 процентке азайған. Бұл – бір.
Екінші қуанып айтар соны жаңалық, былтыр сәуір айында мемлекеттік органдардың халықпен тиімді байланыс механизмдерін орнату бағытында «109 – бірыңғай байланыс орталығын» құру жұмыстары басталған болатын. Осы арқылы қаланың инфрақұрылымына қызмет көрсетуге тартылған барлық коммуналдық қызметтер – жылу, электр, ауыз су мен кәріз жүйелері, қоқыс, люктер, жол шұңқырлары, қоғамдық көлік мәселелері біріктірілген. Жаңағы мәселеге қатысты тұрғындардан келіп түсетін барлық арыз-шағымдар 109 бірыңғай нөмірі бойынша қабылдануда. Мақала барысында біз Кенже есімді оператордың жұмыс тәртібін айтқан болатынбыз. Сонда көрсеткендей, оператор өтінішті қабылдап қана қоймай, сол өтінішті автоматты түрде осы мәселені шешуге тиісті ұйымға жолдайды. Енді қараңызшы. Бұған дейін қала тұрғындары кем дегенде 24 коммуналдық және авариялық қызмет ұйымдарының, 40 облыстық басқармалар мен қалалық бөлімдердің телефон нөмірлерін білуі қажет еді. Ақпаратқа толы бүгінгі қоғамда мұның барлығын барлық адам есте сақтап, біле бермесі ап-анық нәрсе. Бүгінде 109 нөмірін терсе болғаны, коммуналдық салаға қатысты барлық шағымы тыңдалып, өтініші орындалады. Әр мекемеге қоңыраулату қажет те емес.
Орталық қызметінде болған аймақ басшысы аталған 109, 112 нөмірлеріне келіп түсетін шақыртуларды талдау және олардың орындалуына мониторинг жүргізу, облыс әкімдігінің «Ахуалдық орталығы» жүйесімен біріктірілгенін, жаңа жүйенің ірі коммуналдық апаттар, жол-көлік оқиғалары, су тасқыны жағдайлары, дауылдар және басқа да табиғи құбылыстар кезінде жылдам көмек көрсетуге және цифрлық технологияларды қолданудың өмір сүру сапасын жақсартуға мүмкіндік беретінін айтқан болатын.
Тұрғындардың
тоқтаусыз қоңырауы
Орталыққа барғанымызда жұмыс жүйесімен таныстық. 40-қа жуық қызметкер, оның ішінде 28 оператор 12 сағатқа бөлініп, төрт ауысымда жұмыс істейді. Демалыс деген жоқ, аптаның жеті күнінде сіздің қоңырауға жауап беруге әзір. Әрі мұнда жарықтың сөнуі мен интернет жетімсіздігі деген түсінік мүлде жоқ. Болғанның өзінде мұндай тығырықтан шығуға жәрдемдесер автоматты жабдықтар бар.
Сондай-ақ, біз 109 нөміріне қоңырау шалғандардың мәселесіне де көз жүгірткенбіз. Мысалы, 4 ақпанда түскен күндізгі және түнгі қоңырау саны 111 болса, онда түрлі мәселелер айтылған. Мұнда көбіне-көп су жүйесіндегі ахуалға қатысты телефон шалынған. Жарықтың сөнуі де жиі байқалады. Тұрғын үй астынан су кетіп, құбырлардың жарылуы жайлы қоңырау да жетерлік. Бір тұрғын өз үйінен газ иісінің шыққанын айтып дабыл қақса, тағы бір қала тұрғыны көшеде жабайы иттің көптігін айтқан. Бір күнгі тіркелген өтініш-шағымдарда қай мәселенің көптігін аңдап, қай саланың жұмысы ақсап тұрғанын айтпай-ақ білесіз мұндайда.
– Тіпті, кеңес сұраушылар да бар. Мұндайда операторлар қолдан келгенше тиісті орындар арқылы көмек көрсетеді. Біз хабарлама түскеннен кейін оның орындалған не орындалмағанын да анықтаймыз. Мысалы, үйден су кеткен жағдайда тиісті мамандар барып оны жөндесе, тұрғынның өзі де қоңырау шалып, рахметін айтады. Өзіміз де бақылауға алып, тиісті мекемеге де, тұрғынға да шығып, мән-жайды анықтаймыз, – дейді орталық басшысы Ғани Тасмағанбетов.
Бір нөмірге қоңырау шалу арқылы бес-алты мәселенің түйінін шешетін орталық жылдам қызмет көрсетудің үлгісін танытып-ақ отыр. Тіпті, ауа райы қолайсыз болып, қар қалың түскенде, жаңбырлы күннің арты мұздаққа айналып, жол қатынасы қиындағанда да байланысқандар қапы қалмайды. Операторлар көмек көрсетуші құзырлы орындарға қоңырау соғып, жедел түрде шешім табуға жәрдемдесіп отыр.
– Айтпақшы, кейбір тұрғындар шыдамсыздық танытып, қайта-қайта телефон шалатын кездер жиі болады. Мұндайда ашу үстінде қолайсыз сөздер де айтылатыны белгілі. Бұған біздің операторлар асқан сабырлылықпен жауап беріп отырады. Сондай-ақ, әр қоңыраудағы диалог бір ай бойы телефон жадында сақталып, тіркелген уақыты бойынша қайта тыңдауға да мүмкіндік бар. Бұл тұрғындар тарапынан сенімсіздік болған жағдайда немесе операторлар қоңырау шалған әр адаммен дөрекі сөйлессе, дәлел бола алады. Біз соған сәйкес шешім қабылдайтын боламыз, – дейді орталық басшысы.
Желіде
жоқ болсаңыз да...
Бір қызығы, 109 бірыңғай байланыс орталығының функциясы өтінішті кәдімгі телефон арқылы ғана емес, сонымен қатар барлық әлеуметтік желілер, яғни қалта телефонымен де қабылдайды. Әрі бұл қоңыраудың барлығы тегін. Сондай-ақ, сіз аса қиын жағдайда қалып, ұялы байланыс тым әлсіз не мүлде жоқ жерде 109 нөмірін терсеңіз, сіздің нақты мекен-жайыңыз бірден анықталып, соған жақын жердегі құтқарушы құзырлы орынға хабар беріледі. Ғарыштық желінің осы кереметін ұқсата білген орталық көп адам өміріндегі қауіп-қатерге тосқауыл болып отыр.
– Көше тазалығы болсын, маусымдық жылу немесе кәріз жүйесіндегі ақаулардың барлығының тез арада шешілуіне ықпал жасап келеміз. Бізде жарық пен су жүйесіндегі кемшіліктерге қатысты телефон соғушылар көп. Мысалы, Әл Фараби, Шанхай, Гагарин сияқты шағын аудандарда осы жағдайлар көп тіркеледі, – дейді мұндағы мамандар.
Нұр-Сұлтан, Атырау және Павлодардан кейінгі Сыр еліне жеткен осы бір ғажап пилоттық жұмыстың қала тұрғындарынан бөлек, алдағы күні аудан халқына да көмегі көп болатын сияқты. Өйткені, 109 қызметін аймақтағы аудан жұртшылығы да естіп-білген көрінеді. Енді орталық әр аудандағы коммуналдық салаға қатысты телефон нүктелерін алып, тиісті тіркеу жұмыстарын бастамақ. Аймақтың әрбір тұрғыны үшін көмек көрсетуді мақсат еткен «Жедел әрекет ету орталығының» сәтті қадамы қазірдің өзінде тұрғындар тарапынынан алғысқа ие.
« Қараша 2024 » | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Дс | Сс | Ср | Бс | Жм | Сб | Жс |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |