« Наурыз 2025 » | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Дс | Сс | Ср | Бс | Жм | Сб | Жс |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
«Көлік инфрақұрылымы-индустриялық экономика және қоғамымыздың тамырына қан жүгіртетін жүйе» деп атап көрсеткен Мемлекет басшысы Үкіметтің алдына бірқатар міндеттерді қойғаны белгілі. Бұл міндеттер негізінен еліміздегі көлік инфрақұрылымын дамыту арқылы әлемдік көліктік-коммуникативтік жүйенің бөлігіне айналуды көздейді. Өйткені инфрақұрылым экономикалық өсу мүмкіндіктерін кеңейтеді.
Қызылорда облысының транзиттік әлеуеті облыс аумағыныңАзия аймақтарының, Таяу және Орта Шығыс, Еуропамемлекеттерімен байланыстыратын (әуе, теміржол және автомобиль жолдары) жолдардың қиылысында экономикалық тиімді орналасуымен сипатталады. Қысқасы, Қызылорда облысында жолаушыларды және жүкті тасымалдауғатеміржол, автомобиль және әуе көліктеріқолданылады.
Болат жолдың бойымен...
Темір жол саласы қай кезде де экономикамызды өрістетуге айрықша үлес қосып келеді. Басты буын осынысымен ерекше. Жолдан қалмауды мұрат тұтқан баршамыздың тіршілігіміз осы құрылыммен біте қайнасып жатқаны шүбәсіз. Сыр өңірінің ең тиімді тасымал көлігі теміржол болып келгені мәлім. Ғасырдан астам тарихы бар «Мәскеу-Ташкент» теміржолы аймақтың басты күретамыры саналды. Бұл магистральдың тек қана біздің аймағымыз ғана емес, сонымен бірге еліміздің әлеуетін көтеруге қосқан үлесін айту үшін бөлек тақырып керек. Ал бүгінгі күннің талабы тек бұл жолға ғана телміріп отыруды қанағат тұтпайтыны анық.
Тәуелсіздік алғаннан бері елімізде қаншама шақырым темір жол желісі салынды. Солардың ішінде құрылысы осыдан екі жыл бұрын басталған «Жезқазған-Бейнеу» темір жолының орны бөлек. Нақты кезеңде «Жезқазған-Бейнеу» темір жолының құрылысы қарқынды жүріп жатыр. Айта кетейік, аталған жол Қазақстанның орталығын еліміздің батыс бөлігімен, Ақтау айлағымен жалғастырады. Мамандардың айтуынша, Қытай – Ақтау порты – Баку – Грузия – Түркия – Еуропа мемлекеттері шекарасының транзиттік бір бөлігі болатын «Жезқазған-Бейнеу» темір жолы құрылысы қолданысқа берілген кезде Қытайдан кәрі құрлықтағы порттарға жіберілетін жүк тасымалы 42 күннен 12 күнге дейін қысқарады. Ал, темір жол табаны елдің орталығынан оңтүстік батысқа қарай – Қарағанды, Қызылорда, Ақтөбе және Маңғыстау облыстарының аумағы арқылы өтіп, құлазыған далаға тіршілік енеді.
Мемлекет басшысы өткен жылғы Жолдауында: «Біз ұзындығы 1200 шақырым болатын «Жезқазған-Шалқар-Бейнеу» жаңа темір жолын салып жатырмыз. Ол орталықтың көптеген аудандарына жан бітіріп, елдің шығысы мен батысын тікелей байланыстырады. Бұл магистраль Каспий мен Кавказ арқылы Еуропаға шығуға мүмкіндік береді» деген еді. Демек, бұл жоба толық жүзеге асқанда Еуропа мен Азия арасында алыс-беріс пен барыс-келіс ұлғайып, еліміздің экспорттық әлеуеті еселеп артады деген сөз. Бір ғана «Сексеуіл-Жезқазған» темір жолының бойында барлығы 13 станция мен 30 жолайрық салынып, үш мыңнан астам адам тұрақты жұмыспен қамтылады деп күтілуде. Қарақұмды қақ жарған болат жолдың бойында бүгінде қайнаған еңбек. 2012 жылдың маусым айында өткен Индустриалдық форумда Елбасы жалпыұлттық телекөпір арқылы «Жезқазған – Бейнеу» темір жолын салуға старт берген кезде ел қуанышында шек болмаған еді. Бұған әсіресе, мал шаруашылығымен айналысқан Қарақұмның халқы айрықша қуанған. Аталған темір жол құрылысының бір сәтте екі бағыттан басталғаны белгілі. Орталық Қазақстанның Жезқазғанынан бастау алған жол Жезді, Қарсақбай кенттерін басып өтеді. Қазіргі күні жол салушылар «Қоскөл» станциясына жетіпті. Ал, біздің аймақта «Қарашеген», «Абай» станциясы арқылы жүретін темір жол құрылысы аяқталды. «Абай» станциясынан 60 шақырым жердегі «Құлжұмыр-Қасқатөбе» жанындағы №13 бекеттегі жол төсеу жұмыстары да аяқталуға жақын. Алдағы жылы Сексеуіл тораптық стансаға ауысып, қосымша қызметтер мен тасымалдауды үзбей жүргізу мақсатында инфрақұрылым қызметтері дамитын болады. Иә, мұндағы темір жолдың бойында жол төсеумен бірге инфрақұрылым да жасақталуда. Бекеттер мен елді мекендер бой көтеріп, оларда түрлі әлеуметтік нысандар салынады. Сондай нысандардың бірі – Қарақұмдағы «Абай» станциясында салынып жатқан темір жол вокзалы.
Сексеуіл тармағы тартылып бітісімен 12 жолаушылар пойызына жол ашылады деп жоспарлануда. Сонымен қатар, осы станса арқылы күніне бірнеше тауарлы құрамалар екі бағытқа керуен түзейді. Жалпы, бұл жолмен жылына 21 млн. тонна жүк тасымалданады. Ұзақтығы мың шақырымнан асатын темір жол құрылысы аяқталып, ол іске қосылған кезде біздің облыстың дамуына серпінді күш беретіні анық. Біз ол кезде логистикалық жағынан тиімді орналасқан аймаққа айналып, еліміздің барлық облыстарына темір жол арқылы шыға алатын боламыз.
Көлік инфрақұрылымы – ел игілігіне
«Батыс Еуропа-Батыс Қытай» магистралін қайта салу Мемлекет басшысы Н.Назарбаевтың бастамасымен 2009 жылы қолға алынды. Батыс пен Шығысты жалғаған сауда магистралі – «Ұлы Жібек жолын» бес ғасыр өткен соң қайта жаңғыртуды Елбасы өзі ұсынған еді. Нәтижесінде көрші мемлекеттермен бірқатар меморандумдар қабылданып, жобаны жүзеге асыру туралы келісімге қол жеткізілді. Бұл жоба Қазақстан үшін еліміздің транзиттік әлеуетін іске асырумен қатар республикамыздың оңтүстігі мен батыс өңірлерінің бір-бірімен сенімді көлік байланысын орнатуы үшін де тартымды.
«Батыс Еуропа – Батыс Қытай» халықаралық көлік дәлізі бұл – Қытайдан Еуропаға тауар тасымалдаудың ең қысқа жолы. Бұл қашықтықты аталған көлік дәлізімен жүріп өтуге 10 күн кетеді, ал теміржол арқылы жүріп өтуге 15 күн жұмсалатын болса, теңіз арқылы аталған қашықтықты жүріп өтуге бір жарым ай уақыт (45 күн) кетеді.
«Батыс Еуропа – Батыс Қытай» мегажобасының құрылысы аяқталғаннан кейін оның бойындағы инфрақұрылымдарды бастау ісі қолға алынады. Яғни үлкен жолдың бойынан халықаралық талаптарға сай келетін қонақ үйлер мен автокөліктерге техникалық қызмет көрсету орталықтары және тамақтанатын орындар секілді көптеген нысандар салынады.
Бүгінгі күні құрылысы аяқталуға жақын қалған, ғасыр жобасы атанған «Батыс Еуропа-Батыс Қытай” транзиттік дәлізінің еліміздің экономикасына берері көп. Бес ғасыр өткеннен кейін қайта жанданып отырған Ұлы Жібек жолы бойындағы өңірлердің дамуы қарқын алып, ішкі және сыртқы сауда дамиды. Мұхиттар мен теңіз жолдарынан алыс жатқан Қазақстанның теңіздерге шығу мүмкіндігі артып, көлік кешенінің қарқыны еселеп артады. Халықаралық күре жолдың жалпы ұзындығы 8445 шақырым болса, Қазақстан аумағынан өтетін 2787 шақырымның 812 шақырымы Қызылорда облысына тиесілі. Бұл Қазақстандағы басқа өңірлермен салыстырғанда ең үлкен учаске болып табылады. Автодәліз облыс орталығы мен барлық жеті ауданның арасын жалғастырып жатыр. Халықаралық автомагистральдің облыс экономикасына қосар үлесі де аз болмаса керек. Соның бірі, ұлы жол бойында заманауи талаптарға сай келетін сервистік қызмет көрсету нысандарының пайда болып, жұмыс істей бастауы. Дәлірек айтқанда, бұрынғы замандардағы керуен сарайлардың бүгінгі уақытқа сай келетін нұсқалары қажет. Жол жүріп келе жатқан жолаушы аялдап, тамақтанып, тынығып демалуына, көлігіне май құйдыртып, кем-кетік жерлерін жөндетіп алуына толық мүмкіндік жасалуы тиіс. Сондықтан да «Батыс Еуропа – Батыс Қытай» халықаралық көлік дәлізі аумағында сервистік жүйені дамытуға көңіл бөлініп отыр. Дәліздің 1624 шақырымында Қорқыт Ата мемориалдық кешенінің жанынан «Дорстрой» ЖШС-ның «Қорқыт Ата мінәжат ету орталығы» жобасының құрылысы аяқталды. Ол жерде 20 орындық қонақ үй, 60 адамға арналған мешіт, 150 орындық ас беретін орын, дүкені мен шеберханасы, киіз үй қалашығы, техникалық қызмет көрсету орталығы орналасқан. Сонымен қатар ұлы жол бойында жергілікті кәсіпкерлер салған сапаржайлар лайда болуда. Мұндай сапаржайлар салынуымен халықаралық трасса бойымен өтетін транзиттік көліктер мен жолаушылар ағынына қызмет көрсете отырып, Оқшы Ата, Сығанақ, Сауран, Түркістан, Арыстан баб, Қаратау сілемдері, Қорқыт Ата, Жанкент, Байқоңыр, Қамбаш көлі секілді керемет жерлер және тарихи-мәдени ескерткіштермен танысуына мүмкіндік жасай алатынын жеткізді.
Ұлы Жібек жолының Қызылорда бөлігі тарихи ескерткіштердің, археологиялық, сәулет, қала құрылысы, қала тұрғызудың және монументальды өнердің керемет кешені болып табылады. Бүгінгі күні облыстың туризм инфрақұрылымы 12 қонақ үй, 2 сауықтандыру орны, 8 балалар сауықтандыру лагері, 36 орналастырумен айналысатын жеке кәсіпкерлер, 8 мұражай, 543 тарихи архитектуралық ескерткіштер мен табиғи ресурстармен қамтылған. Облыстағы туризмнің дамуының негізгі бағыттары – экологиялық туризм (Арал теңізі, Жаңақорған ауданындағы Қаратау), жағажай туризмі (Қамбаш көлі), спорттық туризм (жаяу, тауға шығу), «Байқоңыр» космодромына мәдени-танымдық туризм және іскерлік туризм болып табылады. Автодәліз бойында облыс халқының басым бөлігі тұрып жатыр. Бұл үлкен жол бойында қызмет көрсету бизнесінің өрістеуіне мүмкіндік береді. Жаңа нысандар ашылып жатса, жаңа салық көздері, жаңа жұмыс орындары пайда болады. Уақытша сақтау қоймалары бар сауда-логистикалық орталық салу, жылыжай шаруашылықтары мен ет және сүт бағытындағы шағын зауыттар құру транзиттік аймағымыздың әлеуетін арттырады.
Келер жылы Қызылорда-Жезқазған автомобиль жолы жөнделетін болады. Бұл туралы Қызылорда облысының әкімі Қ.Көшербаев «Биыл республикалық маңызы бар трассаның 59 шақырымына жобалау жұмыстары жүргізілді. ҚР Даму инвестициялар министрлігіне жобаның сметалық құны бойынша 36,9 млрд.теңгеге қаржы бөлу туралы ұсыныс берілген. Қызылордадан шыққан көлік Астанаға жету үшін 1917 шақырым жол жүру керек. Ал, Жезқазған арқылы Астанаға 1100 км-ді құрайды. Сондықтан қызылордалықтар үшін бұл жолдың маңыздылығы жоғары», – деп мәлімдеді.
Қызылордада халықаралық әуежай
Қызылорда әуе кеңістігі арқылы көптеген авиажелілер өтіп жатыр. Ал Қызылорда әуежайы бүгінде ірітонналы әуе кемелерін қабылдау мүмкіндігіне ие. Заманауи талаптарға сай халықаралық терминал құрылысы жүруде.
Қазан айында Қызылорда әуежайына «халықаралық» мәртебе берілді. Қазіргі кезде бірқатар әуе компанияларымен алдын ала келісімге келіп жасалған. Жақын уақытта Қызылордадан Бейжің, Стамбұл, Мәскеу, Дубай қалаларына тікелей әуе рейстері қатынайтын болады. Сонымен бірге Байқоңырдағы екі әуежайды да пайдалану мүмкіндіктері қарастырылатын болады.
Міне, аталған инфрақұрылым желілері аймақтың транзиттік әлеуетін арттырады. Әрине, логистикасыз бизнес жоқ, инфрақұрылымсыз даму болмайды. Ал солардың қатарында «Бейнеу-Бозой-Шымкент» газ құбыры облыс елді мекендерін газдандырып қана қоймайды, сонымен бірге аймақ экономикасына қосымша қуат береді. Қазіргі таңдағы әлем экономикасындағы өсімнің баяулай түскен шағында Елбасы бастамасымен республикамызда ірі инфрақұрылымдық жобалардың жүзеге асып жатуы өңірлердің экономикалық қуатын ашуға қолайлы жағдайлар туғызуда. Оның мысалдарын біздің облыстан да жеткілікті көруге болады.
Мұхитқа шығар жолы жоқ Қазақстан Шығыс пен Батыстың байланысар тиімді көпіріне айналуына барынша әрекет етіп келе жатқаны барша әлемге мәлім. Осынау ұлы мақсатын жүзеге асыру үшін «Жаңа Жібек жолы» бағдарламасы қолға алынып, жүзеге асырыла бастағанына да біршама жылдың жүзі болды. Игілігі мол болар бағдарлама толық іске қосылғанда әлемдік экономиканың дамуына оң ықпалын тигізетін болады. Одан, әрине, Қазақстанның ұтары көп болмақ. Оның ішінде, әлбетте, біздің Сыр өңірі де бар.
Елбасымыз күні кеше ғана Қазақстан халқына жариялаған «Нұрлы жол-болашаққа бастар жол» атты Жолдауында былай деді. «Қазақстандықтар салатын жаңа магистральдар біздің экономикамыз бен қоғамымызды жаңартады. Олар біздің еліміздің барлық түкпірлерін орталықпен берік байланыстырады. Жүк тасымалы жеделдейді және ұлғаяды. Ел арқылы транзит көлемі артады. Біздің азаматтарымыз заманауи және сапалы автомагистральдармен жүріп, кез келген өңірге қауіпсіз және тез жететін болады. Әлеуметтік инфрақұрылым жақсарады, жаңа және заманауи мектептер мен ауруханалар жоғары сапалы қызметтер көрсетеді. Нәтижесінде ол әрбір қазақстандықтың әл-ауқаты мен өмір сапасында көрініс табады.»
Ыдырыс ТӘЖІҰЛЫ.
« Наурыз 2025 » | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Дс | Сс | Ср | Бс | Жм | Сб | Жс |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |