« Наурыз 2025 » | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Дс | Сс | Ср | Бс | Жм | Сб | Жс |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
Сейсенбіде облыс әкімі Қырымбек Көшербаевтың төрағалығымен сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрес мәселелері жөніндегі, облыс әкімі жанындағы құқық бұзушылықтың алдын алу жөніндегі ведомоствоаралық комиссиялардың, облыстық прокуратура алқасының бірлескен отырысы өтті. Оған аталған комиссия мүшелері, облыстық, аумақтық басқарма, департамент басшылары, құқық қорғау органдарының басшылары, аудандар мен қала әкімдері, үкіметтік емес ұйымдар өкілдері қатысты. Басқосуда құқық бұзушылыққа мүлдем төзбеушілік қағидатын қалыптастырудың кейбір мәселелері, сыбайлас жемқорлықпен күрес жағдайы талқыланды.
Өзінің кіріспе сөзінде облыс әкімі құқық бұзушылыққа мүлдем төзбеушілік қағидатын қалыптастыру бағытындағы жұмыстардың тым баяу, мардымсыз жүріп жатқанын сынға алды. Әлеуметтік сауалнамалар нәтижесі адамдар алаңсыз тірлік етуі үшін бірінші кезекке материалдық құндылықтарды емес, жеке басының амандығын қоятынын көрсетті. Ішкі істер департаментінің материалдық-техникалық базасының нығаюына бөлінген қаржы жылдан жылға артқанмен, құқық бұзушылықтың алдын алудағы шаралар көңілден шықпайды. Облыстың әрбір 100-ші тұрғынына 1 қылмыстан келгенін айтсақ, ішкі істер органдарының жұмысына қандай баға берілетіні түсінікті. Біріккен Ұлттар ұйымы мен ҚР Бас прокуратурасы Қызылорда облысын «Ең қауіпсіз аймақ» деп танығанына тоқмейілсіп, құқықтық тәртіп, ұсақ құқық бұзушылықтарды назардан тыс қалдыруға болмайды.
Тоғыз айда тіркелген 7 мыңнан аса қылмыстың тең жартысы ашылмаған. Ұрлыққа қатысты да осындай жағдай қалыптасқан. Қоғамдық орындарда 2 мыңнан астам қылмыс орын алғанын ескерсек, патрульдік қызметтің тиімділігі қайда? Жол апаттарынан 186 адам қаза тауып, мыңдаған адам зардап шеккен. Соңғы айларда қала көшелерінде 5 атыс оқиғасы болған. Егер қолына суық қару ұстағандарды көшеде тайраңдатып қойсақ, тұрғындардың қауіпсіздігіне кім жауап береді? Учаскелік полицейлер өздеріне бекітілген аумақтағы жұмыссыз жастардың немен айналысатынын білмейді. Олармен жұмыс жүргізілмесе, бізге жат құндылықтарды насихаттаушылардың жетегінде кетуі әбден мүмкін. Егер полицейлер күнделікті қауіпсіздікті қамтамасыз етуде тиімді әрекет ете алмаса, жедел жағдайларда қандай қауқар танытпақ? Қылмыстан физикалық және материалдық-моральдық залал ғана келмейді, ол мемлекетке де зиян шектіреді. Салыстыру үшін айтсақ, мәселен, кәсіптік-техникалық колледжде бір оқушыны оқытуға орташа есеппен 400 мыңнан астам қаржы жұмсалса, сотталушыны колонияда ұстауға 1 миллион теңгеге жуық ақша кетеді.
Биылғы жылдың өзінде ішкі істер департаментінің жедел басқару орталығын жаңғырту мен бейнебақылау камераларын орнату үшін жарты миллиардқа жуық қаржы бөлінді. Департамент пен қала әкімдігі арасындағы жұмыстардың үйлеспеуінен, жұмсалған қаржының тиімділігі көрінбейді. Камераларды құрғаннан не пайда, 216 камераның 7-еуі мүлде істен шыққан, 60-тан астамы жарықтандырылмаған көшелер мен аулаларда орналасқан. Қылмыс атаулының көбісі түнде жасалатынын ескерсек, бұл ретте миллиондаған қаржыға құрылған камерадан қайран жоқ. Күн сайын қалада 350-ден астам полицей патрульдік қызмет атқарады. Ішкі істер саласындағы реформадан соң, кейбір шағын аудандарға полицейлер ат ізін салмайтын болды. Олар шақырулар мен дабылдарға ғана барып, қалған уақытта жолда тұрады.
Жақын күндері патрульдік қызметке тағы да арнаулы 50 автокөлік берілді. Жыл соңына дейін тағы 50-і алынады. Бірақ патрульдер көлікке отырғасын құқық бұзушылық жиі орын алатын аулалар мен подъездерді бақылаудан шығарып алады деген қауіп бар. Мұндай орындарға форма киген адамның баруының өзі бұзақылықтың алдын алады.
Полиция қызметкерлері жаңа жағдайда жұмыс істеуі үшін тәжірибелік сабақтар өткізу туралы қанша айтылғанмен, жартыжылдықта әкімшілік құқық бұзушылық хаттама толтыруды ғана меңгеріпті. Алайда осы хаттамалардың сауатсыз рәсімделгені салдарынан әкімшілік істер санкция қолданылмастан соттан қайтарылған. Бұл айыппұл өндіру, қылмысқа мүлдем төзбеушілікті қалыптастыру жұмысына кері әсерін тигізіп отыр.
Ел қорғанына балаған полицейлердің өздерінің қылмысқа жол беруіне не деуге болады? Қызылорда тарихында полицейдің адам өлтіруі, жемқорлыққа жол бергенін әшкерелеген қызметкерін атуы бұрын-соңды кездеспеген еді. Биыл орын алған сұмдық жағдай елдің үрейін ұшырды. Азаматтардың конституциялық құқын бұзу, ішкі істер органдары ғимараттарына заңсыз апарып, қамап ұстаудың бірнеше фактісі тіркелген. Полицейлердің мас күйінде көлік жүргізуі, азаматтарды ұрып-соғуы тыйылмай отыр. Өркениетті елдерде полиция қызметкерін көрген адам өзін қорғалған сезінеді, ал біздің кейбір тұрғындар погон таққандарды көргенде қорқыныш сезімін бастан кешіреді. Өйткені олар адамдармен қарым-қатынас мәдениетін игермеген, тек жазалау арқылы әрекет етеді. Полиция қызметін бағалаудың бір критерийі халық сенімі болса, оған ие болу үшін жұмыс істеу керек.
Тәртіпсіздік
пен ұсақ құқық бұзушылықтарға мүлдем төзбеушілікті қалыптастыру қоғамдық
институттар мен азаматтардың көмегінсіз мүмкін емес. Алайда облыс, аудан
орталықтарында көшелерде, қоғамдық орындарда тәртіпсіздікті хабарлап, суретке
түсіріп жүрген қоғамдық патрульдарды көрмейміз. Жұмыс дұрыс ұйымдастырылса,
мұндай ақпаратты велосипедпен жүрген, қолында ұялы телефоны бар кез келген адам
бере алады. Осындай әлеуметтік патрульдерді пилоттық жоба ретінде облыс
орталығына енгізген жөн. Әкімдер осы ретте өз көмектерін көрсетуі тиіс. Қанға
сіңген әдетіміз көз көріп тұрған бұзақылықты хабарлауды сөз тасу, жеткізу деп
қабылдайды. Бұл ұсақ бұзақылықтардың тамырына балта шабуға кедергісін
келтіреді.
Сыбайлас жемқорлыққа жол бермеуде жариялылықтың маңызы зор. Пәтер, балабақша, жер учаскесін алу кезегін баспасөзде, сайттарда жариялау азаматтардың сенімдеріне селкеу түсуіне жол бермейді. Жемқорлық қылмыстың басым бөлігі мемлекеттік сатып алу саласында жасалатындықтан біздің облыста республикада бірінші болып арнайы басқарма құрылды. Аталған мекеме денсаулық сақтау басқармасындағыдай миллиондаған сомаға біздің өңірге тіпті қажеті жоқ, мерзімі өтіп кеткен дәрі-дәрмек алу сияқты фактілерді болдырмайды деп сенеміз. Жемқорлыққа жол берген бұрынғы облыстық табиғи монополияларды реттеу инспекциясының басшысы, облыстық ішкі істер департаменті тергеу басқармасы бастығының орынбасары, Шиелі ауданы тұтынушылар құқын қорғау басқармасының басшысы, облыс бойынша төтенше жағдайлар департаментінің басқарма бастығы, Арал қаласы сотының судьясы, Шиелі ауданы әкімінің орынбасары, қалалық ішкі істер басқармасы «Ақсай» бөлімшесінің бастығына соттың үкімі шықты. 2013-2014 жылдары мемлекеттік қызмет қатарынан жемқорлық жасаған 60 қызметкер босатылған.
Бізде, мысалға айтсақ, аудандық ішкі істер бөліміне жаңа басшы тағайындала салысымен қылмыстың күрт өсімі тіркеледі, ол жаңа қызметке кеткенге дейін көрсеткіш біртіндеп төмендейді. Белсенділігін көрсетіп қалу үшін қылмыстық көрсеткіштердің нақты сипаты бұрмаланбауы, әсіреленбеуі тиіс.
Бірлескен отырыста өңірдегі құқық бұзушылыққа мүлдем төзбеушілік қағидатын қалыптастырудың кейбір мәселелері туралы облыс прокурорының орынбасары Р.Райханов баяндама жасады. «Мүлдем төзбеушілік» қағидатын қалыптастыруда ішкі істер органдары қызметіне үлкен жауапкершілік жүктелген. Жүргізілген сараптама халықпен тығыз байланыс жасайтын жол-патрульдік полициясы мен учаскелік инспекторлардың жұмысындағы бірнеше кемшіліктерді анықтады. Өткен жылы экипаждардың өздеріне бекітілген аумақтан негізсіз ауытқуының – 9, биыл 21 фактісі тіркеліп отыр. Полиция қызметкерлері 3 жол апатына, 74 әкімшілік құқық бұзушылыққа кінәлі болған. Аймақ тұрғындарының басым бөлігі өздерінің учаскелік полицейін танымайды. Инспекторлардың өз міндетін толық орындамауы заңсыз миграцияның өсіміне әкеп соғуда. Құқық бұзушылыққа жол бермеуі тиіс кейбір полиция қызметкерлері заңнан аттағандармен бірігіп кетеді. Прокурордың орынбасары «мүлдем төзбеушілік» қағидатын қалыптастырудың аймақтық жоспарына өзгерістер енгізуді ұсынды.
Статистикаға сүйенсек, сыбайлас жемқорлық сипатындағы істер 21,2 пайызға көбейген. Қылмыстық жауапкершілікке тартылғандардың арасында ішкі істер органдарының, қылмыстық атқару жүйесінің, білім саласының қызметкерлері бар.
Жең ұшынан жалғасушылықпен күрестің жағдайына тоқталған облыстық экономикалық қылмысқа және сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрес департаменті бастығының орынбасары І.Рахманов 9 айда тіркелген 86 істің кейбірінің егжей-тегжейін баяндады. Қызмет бабын асыра пайдалану, сеніп тапсырылған мүлікті заңсыз иелену немесе талан-таражға салу, пара алу мен беру сияқты қылмыс жасап тұтылғандарға тиісті жаза қолданылды.
Жергілікті атқарушы органдардағы құқықтық тәртіптің кейбір мәселелеріне талдау жасаған облыс әкімі аппаратының басшысы Қ.Жайсаңбаев осы жылдың 9 айында түрлі атқарушы органдардың 401 қызметкеріне, яғни әрбір 5-ші қызметкерге тәртіптік жаза қолданылғанын айтты. Тәртіптік жазаға тартылушылардың саны жағынан аудандар мен қала әкімдіктері бойынша Қызылорда қаласы әкімдігінің, басқармалар бойынша денсаулық сақтау басқармасының қызметкерлері алдыңғы қатарда тұр. Шара көрілгендердің тең жартысы басшы лауазымындағылар.
Әдетте құқық бұзушылықтардың негізін бюджет заңнамаларын сақтамау, сыбайлас жемқорлыққа жол беру құрайды деп ойлаймыз. Алайда, талдау көрсеткендей, тәртіптік жазаға тартылғандардың басым бөлігі ішкі еңбек тәртібін сақтамағандар, орындаушылық тәртіпті бұзғандар. Аппарат басшысы мемлекеттік қызметкерлердің жұмысындағы орын алған кемшіліктердің себеп-салдарына тоқталды. Жұртшылықтың әкімдікте қызмет істейтіндерді қымбат жиһаздармен жабдықталған кабинеттердегі былғары креслода отырғандар деп қабылдайтыны бар. Қарапайым орта статистикалық мемлекеттік қызметкердің портретін жасаған баяндамашы «Ол 35 пен 40 жас аралығындағы, отбасында бірнеше бала тәрбиелеп отырған, жұмысқа қоғамдық көлікпен қатынайтын, орта есеппен 60-80 мың теңге жалақы алатын, тәуліктің 10-13 сағатын, мереке, демалыс күндерін жұмыста өткізетін адам» деп көрсетті. Жергілікті атқару органдарының жұмыс сапасын жақсартудың, тиімділігін арттырудың негізгі бағыттарын атап өтті.
Бірлескен отырыс қорытындысында аймақ басшысы Қырымбек Көшербаев, облыс прокуроры Сапарбек Нұрпейісов басқосуда талқыға түскен мәселелерді шешудің, заңбұзушылыққа мүлде төзбеушілікті қалыптастырудың жолдары туралы ойларын білдірді. Тиісті тұлғаларға тапсырмалар жүктеді.
Гүлжазира ЖАЛҒАСОВА.
« Наурыз 2025 » | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Дс | Сс | Ср | Бс | Жм | Сб | Жс |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |